رفتن به مطلب

کاربران گرامی، از ارسال مطالبی که با موضوع انجمن همخوانی ندارند بپرهیزید، در صورت مشاهده با کاربر متخلف برخورد خواهد شد.

fdiba

کاربر سایت
  • تعداد ارسال ها

    18
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

1

درباره fdiba

  • درجه
    تازه وارد
  1. fdiba

    دوچرخه ثابت و توانبخشی زانو

    محققان آمریکایی به این اعتقاد دارند که زانو بزرگترین مفصل در بدن انسان ها نیست و فقط عضو پیچیده ای بوده و در نتیجه بسیار مستعد آسیب دیدگی است.برای توانبخشی یک زانوی آسیب دیده به راحتی می توانید استراحت، یخ گذاشتن، فشار و بالا نگه داشتن آن را امتحان کنید و ورزش هایی هم که برای ریکاوری این ناحیه می توانید انجام دهید، پدال زدن بر روی دوچرخه ثابت است که می تواند از بیشتر شدن مصدومیت جلوگیری کند. هدف توانبخشی با دوچرخه ثابت زمانی که شما در ناحیه زانوی خود احساس درد دارید، ماهیچه ها، تاندون ها و حتی رباط پای شما نیز ضعیف می شوند و در نتیجه مفصل بی ثبات خواهد شد.طبق تحقیقاتی که موسسه مفصل و ماهیچه آمریکا انجام داده است، ورزش کردن با دوچرخه ثابت ساختارهای عضلات و مفصل زانو را حمایت کرده و باعث استواری آنها می شود و در نتیجه انعطاف و حرکات آنها را زیادتر می کند. سازنده چهارسر ران ها برنامه تمرینی خوب با دوچرخه ثابت که وزن بر روی بدن قرار می گیرد. در دوچرخه ثابت به دلیل آنکه حرکت دوچرخه مفصل را در یک جهت به صورت لولایی به کار می گیرد، هیچ نیرویی چرخشی بر زانو وارد نمی شود و در نتیجه به این عضو مهم بدن صدمه ای وارد نمی گردد. همان طور که می دانید پدال زدن بر روی دوچرخه معمولی یا دوچرخه ثابت ماهیچه های چهارسر ران که محافظان اولیه زانو هستند را تقویت می کند. فرم مناسبی برای دوچرخه ثابت درست کنید زمانی که قصد دارید ورزش خود را با دوچرخه ثابت شروع کنید باید ارتفاع نشیمنگاه خود را تنظیم کنید و این کار یکی از مهم ترین ملاحظاتی است که در هنگام استفاده دوچرخه ثابت به عنوان توانبخشی زانو باید در نظر گرفته شود. ارتفاع این دوچرخه باید در حدی باشد که به شما این اجازه را بدهد تا زانوهایتان به صورت افقی بر روی محل پدال ها قرار بگیرد. اگر در هنگام نشستن بر روی دوچرخه ثابت زانوهایتان بیش از اندازه باز و حتی کمی خم شد، زین یا همان نشیمنگاه دوچرخه را طوری تنظیم کنید که زانو شما زاویه ای 90 درجه به خود بگیرد.صندلی دوچرخه باید به طور کامل صاف باشد و نباید به جلو یا عقب گرایش پیدا کند و جهت زانو و ساق پاهایتان باید به سمت جلو اشاره داشته باشند. مدت و شدت AAOS "آکادمی جراحان ارتوپد آمریکا" همیشه توصیه دارد که دوچرخه سواری به مدت 10 دقیقه در روز با مقاومت کم برای آغاز توان بخشیدن به زانوها کافی است. بعد از افزایش آمادگی جسمانیتان می توانید کم کم هر روز یک دقیقه به پدال زدن خودتان اضافه کنید تا حداقل به روزی 20 دقیقه در در روز برسد. زمان توقف دوچرخه هر زمانی که درد یا نشانه های مصدومیت شما بیشتر شد، دوچرخه سواری را متوقف کنید و دکتر یا فیزیوتراپ خود آگاه سازید.اگر توصیه هایی که به شما می شود را به درستی به اجرا در بیاورید، می توانید اطمینان داشته باشید که صدمه ای به زانوهایتان نخواهد رسید و دوران ریکاوری شما به خوبی طی خواهد شد.منبع: دوچرخه ثابت
  2. fdiba

    آشنایی با انواع دوچرخه ثابت

    آشنایی با انواع دوچرخه ثابت همان طور که می دانید دوچرخه ثابت دارای فواید زیادی است که همه افراد می توانند از آن بهره مند شوند که این فواید شامل انواع اقسام متفاوت نیز می شود.دوچرخه ثابت ورزش هوازی است که کاربردهای متفاوتی علاوه بر جنبه تفریحی و ... دارد. زیاد شدن ترافیک شهرها و زیاد شدن آلودگی هوا، از دلایلی است که تولیدکنندگان سعی کردند تا نسل جدیدی از دوچرخه را طراحی کنند. دوچرخه ثابت در این اوضاع شهری و آلودگی هوا بهترین وسیله که می تواند جایگزین دوچرخه بیرون از منزل و محیط های باشگاهی باشد و به تناسب اندام آنها بسیار کمک خواهد کرد.دوچرخه ثابت به دو نوع ایستاده و نشسته تقسیم بندی شده است که برای شناخت بهتر شما در ادامه مقاله به بررسی آنها می پردازیم. با قرارگیری کاربر بر روی دوچرخه ثابت نشسته، بدن معمولا در حالت افقی قرار خواهد گرفت و پدال های دوچرخه جلوتر از پاها قرار دارند و کشیدگی در پاها بیشتر دیده می شود و گاهی اوقات این حس را انتقال می دهد که بر روی تپه دوچرخه سواری می کنید.دوچرخه ثابت از هر نوع و مدلی که باشد برای کم کردن وزن بسیار مفید و موثر است ولی از لحاظ راحتی تفاوت بسیار زیادی با یکدیگر دارند و تفاوت های این دو دستگاه بسیار آشکار است. دوچرخه ثابت نشسته همان طور که دیده اید و می دانید بسیار راحت تر است، زیرا صندلی پهن تر و راحت تری دارند و از کمر و پشت کاربر را محافظت می کند. این دوچرخه برای افرادی که کمر درد دارند نیز راحت و مفید خواهد بود و پیشنهاد خوبی برای این گونه افراد است.دوچرخه ثابت ایستاده "اسپلینگ" در این نوع دوچرخه ها بدن در حالت عمود و کاملا صاف قرار می گیرد و کاربر نیز باید توجه داشته باشد تا در حین ورزش کمر خود را صاف نگه دارد تا دچار مشکل و آسیبی نشود. این مدل از دوچرخه ثابت ها بسیار شبیه دوچرخه های معمولی است و عضلات را درگیر می کند و دوچرخه ثابت ایستاده بر روی عضلات شکم تاثیر می گذارد و باعث تقویت آنها می شود.در حین انجام دادن ورزش با دوچرخه ثابت تلاش داشته باشید که بدن خود را بالا و صاف نگه دارید تا تمام عضلات این ناحیه بدنتان درگیر ورزش شود. دوچرخه ثابت نشسته با صندلی پهن و بزرگی که دارد از تمام کمر و پشت کاربر محافظت می کند و این مدل از دوچرخه برای افرادی که از کمر درد رنج می برند بسیار مناسب است.دوچرخه ثابت در هر دو نوع از مدل های خود دارای برنامه های متنوعی برای انجام دادن تمرینات و نیز برنامه خودکار است که با توجه به سن و وزن برنامه مناسب با هر فرد را با تنظیمات که او می تواند انجام دهد در اختیار او قرار دهد.از مهم ترین معیار هایی که باید در هنگام خرید دوچرخه ثابت مد نظر قرار دهید، آن است که چقدر فضا را اشغال می کند. دوچرخه ثابت به علت طراحی که دارد محیط اطراف خود را به صورت افقی اشغال می کند و فضاهای محدود و کوچک مناسب این دستگاه نمی باشد.به همین دلیل برای منازل و محیط کوچک از دوچرخه ثابت ایستاده معمولا به کاربران خریدار پیشنهاد داده می شود.منبع:دوچرخه ثابت
×